לקראת ההילולה: השר פרוש נועד עם חברי "ועדת מירון"

ישראל רובין No Comments on לקראת ההילולה: השר פרוש נועד עם חברי "ועדת מירון"

חברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון נועדו עם השר האחראי על ההילולה וממונה ההילולה המיועד מטעמו

מאיר פרוש צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברי ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון נועדו היום (רביעי) עם השר מאיר פרוש, שר ירושלים ומסורת ישראל, האחראי על הילולת ל"ג בעומר במירון ועל יישום המלצות הביניים של הוועדה, וכן עם הממונה המיועד מטעמו, מר יוסי דייטש.

בפגישה נידונו סוגיות עקרוניות הנוגעות ליישום המלצות הביניים להיערכות בטוחה להילולת תשפ"ג ולהילולות הבאות אשר הגישה הוועדה ביום 18.10.22, זאת בדגש על מועד ההילולה המתקרב, בעוד כשלושה חודשים בלבד.

יוזכר כי בחודש נובמבר 2021 הגישה הוועדה המלצות ביניים אשר אומצו על ידי הממשלה, והיוו את הבסיס למתווה ההילולה שנערכה במירון בל"ג בעומר תשפ"ב. לאחר ההילולה, שמעה הוועדה את עדותו של הממונה דאז, תא"ל (במיל') וניצב (בדימוס) צבי טסלר, וקיבלה לידיה את המסקנות והלקחים שנאספו על ידו, כמו גם את חומרי ההיערכות וההכנות. בהתבסס על אלו, המליצה הוועדה לממשלה ביום 18.10.22 להמשיך ולפעול לקיום ההילולות הבאות על בסיס אותן המלצות ביניים, תוך הפקת הלקחים מיישומן ועריכת שינויים בהתאם.

ההמלצות כללו מינוי שר אחראי, אשר ימנה תחתיו גורם ביצועי מתאים לארגון ההילולה, לצד שיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות, ועסקו בדרכים האפשריות למניעת צפיפות ולהגדלת השטח הפנוי לטובת האירוע. חברי הוועדה איחלו לשר ולממונה הצלחה רבה בתפקידם, לטובת הילולה בטוחה עבור כלל ציבור החוגגים.



0 תגובות